Cím: H-5100 Jászberény, Rákóczi út 53. Tel.: +36 57 / 502 400

21. Századi európai oktatási terek és utak konferencia

Utolsó módosítás: 2017. november 04.

A százéves jászberényi tanítóképzés jubileumi ünnepségsorozatának keretében 2017. november 9-én kerül megrendezésre a 21. századi európai oktatási terek és utak – 21st Century European Educational Venues and Avenues című nemzetközi konferencia az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campuson. A konferencia programja az alábbiakban megtekinthető.

21. SZÁZADI EURÓPAI OKTATÁSI TEREK ÉS UTAK

21ST CENTURY EUROPEAN EDUCATIONAL VENUES AND AVENUES

2017. november 9.

 


10:00 Megnyitó
10:10-10:40 Plenáris előadás/Keynote lecture (Nagyelőadó [227]/Auditorium [227])
Mező Ferenc: Változó világ, változó oktatási környezet
10:40-11:00 szünet
11:00-13:00 Előadások párhuzamos szekciókban/Parallel sections
Pedagógiai kérdések/Pedagogical questions 1. (elnök/chair Sebők Balázs) (Nagyelőadó [227]/Auditorium [227])
• Hátsek Kinga Mária: Digitális tankönyvek - szülői percepciók
• Pernyész Anita: Online felületek és applikációk az angol nyelv tanításában
• Erősdi Edit: Miért lettem pedagógus? avagy pedagógusok motivációvizsgálata Hargita megyében
• Köllő Zsófia: Szemléletváltás és eszközei a romániai magyar nyelv és irodalomoktatásban
• Halász Ferenc, Erdei Ildikó: A Bartók Béla Alapítvány szerepe a Temes megyei szórványoktatás fenntartásában
• Renata Raszka: Financial classes in elementary education
Pedagógiai kérdések/Pedagogical questions 2 (elnök/chair Furcsa Laura) (Tanácsterem [125]/Council room [125])
• Fodor Zoltán: Effectiveness of Content Based Instruction in teaching science
• Sinka Annamária, Madarász Beáta: Digital storytelling for children with learning difficulties / differences
• Kisné Bernhardt Renáta, Furcsa Laura: Contrastive analysis of different concepts of foreign language learning
• Furcsa Laura: The role of aptitude in the failure or success of foreign language learning
• Szaszkó Rita: Integrated skills and competence development through watching films in the target language
• Anna Gaweł: Art therapy by working with a child affected by social anxiety
Doktori és hallgatói szekció/Doctoral and student forum 1 (elnök/chair Molnár Marietta) (Tanterem [107]/Lecture room [107])
• Tomori Tímea: Időgazdálkodás a képzésben
• Zvada Anna: Online tudatosság a Z-generációban
• Hábenciusné Balla Andrea: Pillanatképek a jászberényi könyvtárosképzés történetéből
• Oláh András Béláné Tóth Enikő: Differenciált tanulási környezetek a dendrológia és disznövényismeret oktatásban
• Fodor Zoltán: A csengőszó rejtett üzenete- a teljeskörű nevelés lehetőségei
13:00-13:30 Ebédszünet/Lunch break
13:30-15:30 Előadások párhuzamos szekciókban/Parallel sections
Pedagógiai kérdések/Pedagogical questions 3. (elnök Szaszkó Rita) (Nagyelőadó [227]/Auditorium [227])
• Magyar Ágnes: Kit érdekel, mit olvasol? Egy kerekasztal-beszélgetésről
• Demeter Emőke Csilla: Oktatás határhelyzetben
• Ládiné Szabó Tünde Julianna: Tankocka az oktatásban
• Szalay Krisztina, Antal Károly, Emri Zsuzsa: Hatékony drogprevenció kialakításának lehetőségei Magyarországon
• Nagy Annamária: Harmonikus iskola-óvoda átmenet határon innen és túl
Könyvtár- és információtudományi képzés, információs műveltség/LIS education and information literacy (elnök/chair Koltay Tibor) (Tanácsterem [125]/Council room [125])
• Prókai Margit: Könyvtárak – literáció – változó tudáskörnyezet
• Béres Judit, Egervári Dóra: Olvasd a Másikat! – az élő könyvtár kezdeményezés a Pécsi Tudományegyetemen
• Jela Steinerová: Information studies and information science in Comenius University in Bratislava
• Lucia Lichnerová, Miriam Ondrišová: A Survey of Graduates in Library and Information Studies in Comenius University Bratislava
• Zuza Wiorogórska: The Importance of Information Literacy for Asian Students in European Universities
• Koltay Tibor: New literacies meet school pedagogy: preliminary considerations
Doktori és hallgatói szekció/Doctoral and student forum 2 (elnök/chair Kisné Bernhardt Renáta) (Tanterem [107]/Lecture room [107])
• Nász Barbara: Az iskolai pozitív kapcsolódás vizsgálata a pedagógusok aspektusából
• Heredi Rebeka: A mese kontextusai és személyiségformáló hatásai
• Kispál Dániel: Metaforikus epikai struktúrák jelenléte a 21. századi magyar irodalomoktatásban
• Kriegel Zsófia: Tanítójelöltek önreflektivitása és módszertani felkészültsége
• Kovács Tamás: Sportegyesületben történő környezeti nevelés lehetőségei és módszerei
• Szücs Zoltán: Tanítás módszerek fontossága a diákok életében

 


< Vissza